Alla beställningar som görs på denna hemsidan administreras av Blossom House Stockholm AB, Org.nummer 559104-0000. Vid frågor kring din beställning ska du kontakta Blossom House Stockholm AB, mail: hej@blossomhouse.se eller tel: 08-751 60 01

VÅRA BLOMMOR

De aktuella priserna anges under respektive produkt. På alla ordrar ingår moms med 25%.

SEKRETESS

Blossom House behandlar all information konfidentiellt. Beställarens uppgifter måste vara korrekt ifyllda då vi kan behöva komma i kontakt med personen. Blossom House lämnar inte ut några uppgifter till tredje part utan att ha fått tillstånd från beställaren själv.

Uppgifter som lämnas till Blossom House vid beställningar över Internet lagras av oss för att vi ska kunna utföra den beställda tjänsten samt för faktureringsändamål. Vid beställningar lagras, förutom de uppgifter som ges av kunden, även IP-nummer och tid för beställningen (ordertid).

Genom att göra en beställning av en tjänst och genom registreringen av kunduppgifter samtycker kunden till att Blossom House behandlar uppgifterna för det ändamål som anges ovan.

ORDERBEKRÄFTELSE

När beställningen är klar får du en bekräftelse på din skärm och därefter skickas även en orderbekräftelse till din e-post.

PRODUKTBESKRIVNING

Vi strävar alltid efter att de levererade blommorna skall motsvara produktbilderna. Vi reserverar oss dock för feltryck.

HÅLLBARHET

Med rätt underhåll håller blommor i ca 1-2 veckor, då detta gäller rosor kräver de extra näring vilket vi vattnar de med. Att tänka på är att hållbarheten avgörs av olika faktorer så som dagsljus, temperatur och vatten, av denna anledning kan Blossom House inte garantera livslängden på blommorna då kunden är den som avgör hur mycket kärlek man ger våra blommor/boxar.

ÅNGERRÄTT

Det är 14 dagars ångerrätt

LEVERANSSÄKERHET

Beställaren har fullt ansvar för att mottagaruppgifterna är fullständiga och korrekta, eventuella felleveranser eller leveransförseningar ersättes ej i dessa fall. Ej angiven portkod räknas som ofullständig adress.

Blossom House ringer oftast före leverans och leverans sker då först efter kontakt med mottagaren. I vissa fall kan Blossom House ringa mottagaren dagen innan leverans för att bl.a. säkerställa adressen och att mottagaren finns på plats. Om beställda blommor ej levererats på angiven dag, har kunden rätt att häva köpet, under förutsättning att korrekta uppgifter om mottagaren lämnats samt att mottagaren fanns tillgänglig för att ta emot blommorna.

LEVERANSSÄTT

Blommorna körs ut med bud till mottagaren. Leveransavgift tillkommer med 99kr. Vi levererar blommorna inom 24 timmar dock tidigast efter kl 17.00 dagen efter beställningen har gjorts.

UPPHÄMTNING

Blommorna kan hämtas samma dag som beställningen görs hos våra återförsäljare. Hos våra återförsäljare kan du även gå in och hämta blommorna direkt om du så önskar. Kontakta återförsäljarna för att säkerställa lagerstatus.

Vid val av upphämtning i butik ansvarar kunden för att hämta produkterna som beställts, på angiven dag. Blommor är en färskvara, vi har därför ingen återbetalning vid utebliven upphämtning. Behöver du ändra dag på en upphämtning? Vänligen kontakta oss omgående på mail: hej@blossomhouse.se eller tel: 070-467 25 80, så hjälper vi dig!

BETALNING OCH SÄKERHET

Du kan betala med kreditkort och säkerheten vid betalning på vår hemsida är högsta möjliga, vi använder alltid HTTPS i kassan. Vi använder STRIPE som betalväxel, mer information om stripe kan du läsa här www.stripe.com Du måste vara 18 år för att kunna beställa hos Blossom House.

BETALNING VIA PAYER

Payer Financial Services AB är en registrerad betaltjänstleverantör under Finansinspektionens tillsyn och är PCI-certifierad enligt PCI DSS Level 1 och godkänd av VISA och MasterCard. Payer Checkout är en komplett, säker och god betallösning! Den som köper får alltid välja betalsätt innan köpet slutförs och valfriheten maximeras. I Payer Checkout finns betalsätten kort, masterpass, faktura, swish, direkt- eller delbetalning. Läs mer om Payer Checkout på payer.se

FAKTURAKÖP

När du väljer faktura som betalsätt får du hem dina varor innan du betalar. Fakturan förfaller 20 dagar efter köpet för konsumenter och efter 30 dagar för företag, samt skickas via post.

Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en påminnelseavgift om f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta på 2 % per månad.

Fakturorna administreras av Payer Financial Services AB:s betaltjänst Payer Checkout, där du slutför ditt köp. Du måste vara minst 18 år gammal vid beställningstillfället och en mindre kreditprövning görs som i vissa fall vilket innebär kreditupplysning.

DELBETALNING

När du väljer betalsättet delbetalning så kan du via Payer Financial Services AB och Collector Bank AB dela upp betalningen på 3, 6, 12, 24 eller 36 månader. De extra avgifter som tillkommer framgår i kassan när du väljer typ av delbetalning, där du kan se det totala beloppet per månad. För att följa din delbetalningskampanj så behöver du betala det belopp som framgår på fakturan som skickas med brev i mitten på varje månad. Aviavgift på 29 kr tillkommer.

Här kan du se dina kostnader för delbetalning beroende på vilken avbetalningsplan du väljer. Innan du godkänner ditt köp i Payers dialog så kan du välja antal månader och se vilket belopp du totalt kommer att betala varje månad.

  Uppläggningsavgift (engångsavgift) Månadsvis avi-avgift Årsränta (%)
Upp till 3 månader 95 Kr 29 Kr 0 %
Upp till 6 månader 195 Kr 29 Kr 0 %
Upp till 12 månader 295 Kr 29 Kr 0 %
Upp till 24 månader 295 Kr  29 Kr 9,95 %
Upp till 36 månader 295 Kr 29 Kr 9,95 %

Minsta orderbelopp för att kunna delbetala är 1000 Kr, maxbeloppet är 50.000 Kr. Observera att namn och adress måste stämma med folkbokföringen.

En mindre kreditprövning görs som i vissa fall innebär kreditupplysning. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. För att se fullständiga villkor för Payer Financial Services AB’s delbetalning via Collector Bank AB se länkarna nedan:

Allmänna villkor för kontokredit

Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation

ÅTERBETALNING AV FAKTURA

Du som har betalt din faktura men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos oss. För återbetalning av tillgodo behöver vi kontaktuppgifter och kontouppgifter från dig, vi lagrar inte dessa uppgifter i samband med din betalning. Maila oss dina uppgifter till hej@blossomhouse.se eller ring oss på telefonnummer 070-467 25 80.”

ÅTERBETALNING AV DELBETALNING

Du som har betalt din faktura men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos Collector Bank. För återbetalning av tillgodo behöver Collector Bank kontaktuppgifter och kontouppgifter från dig, de lagrar inte dessa uppgifter i samband med din betalning. Maila dina uppgifter till contactcenter@collector.se, eller ring till 010-161 01 00.

RABATTKODER

Om du har mottagit en rabattkod är du själv ansvarig för den. För att undvika att någon annan använder sig av din kod bör du förvara den på en säker plats. Våra rabattkoder kan användas i vår webbshop. Du använder koden i orderprocessen när du fyller i dina betalningsuppgifter. OBS rabatterna går att använda under en begränsad period. Information om detta finns i materialet du fick i förbindelse med rabattkoden. Vänligen kontakta oss om ni har problem med en rabattkod.

FALSKA BESTÄLLNINGAR

Alla bedrägerier och falska beställningar polisanmäls.